Waarvoor staat het logo van Pelt?

Het logo van Pelt is een creatief en verbindend symbool dat het ijzersterk verhaal vertegenwoordigt dat Pelt is. Het brengt alle leeftijden, genders, strekkingen, kleuren,… samen om ongedwongen allerlei leuks, moois en spannends te beleven in Pelt. We leggen de lat hoog in Pelt; dit symbool is wat we dagelijks willen nastreven in alles wat we doen.

Bevraging bij Peltenaren

Het logo is het resultaat van een bevraging bij een aantal Peltenaren. Onder meer aan de volksjury, die eerder drie mogelijke gemeentenamen naar voren schoof, werd gevraagd wat Pelt en haar inwoners kenmerkt. Daaruit bleek dat mensen Pelt associëren met een rijk verenigingsleven, een vriendelijke gezelligheid, een prachtige natuur, een sterk cultureel aanbod en met een ruim aanbod aan ontspanningsmogelijkheden. De verwachtingen van de Peltenaren zijn hoog: ze willen dat de fusiegemeente ambitie toont en goesting en fierheid uitstraalt.

Kunstwerken

Vijf Peltse kunstenaars en creatievelingen gingen de uitdaging aan om het nieuwe logo van onze gemeente op een opvallende manier naar buiten te brengen. Je ziet het resultaat in deze sfeervolle video: