Energieloket

Inhoud

Heb je vragen over je energiefactuur? Wil je montdekken welk energiecontract het best bij jou past? Of zoek je hulp bij de overstap naar een andere energieleverancier?

Dan kun je met al je energievragen terecht bij het Energieloket.

Je krijgt er ondersteuning op maat van een expert die je helpt je energiefactuur laag te houden. Ze helpen je bij vragen over het capaciteitstarief, de digitale meter, zonnepanelen, het energieprestatiecertificaat (EPC) en meer.

Wil je energiebesparende werken laten doen? Ook dan kun je rekenen op assistentie bij aanvragen voor de ‘Mijn VerbouwLening’ en de ‘Mijn VerbouwPremie’.

Wat moet ik doen?

In 2025 is het energieloket tussen 9 en 12 uur op volgende data bereikbaar:

  • 14 januari
  • 11 februari
  • 11 maart
  • 8 april
  • 13 mei
  • 10 juni
  • 9 september
  • 14 oktober
  • 18 november
  • 9 december

Je kan hiervoor een afspraak maken via de omgevingsbalie (+32 11 94 94 79 of omgevingsbalie@gemeentepelt.be).

Wat meebrengen

Bij vragen rond de energiefactuur:

  • meeste recente jaarafrekening en voorschotfactuur
  • je E-id (+ pincode) of Itsme
  • de gegevens van je account bij je energieleverancier (e-mailadres en wachtwoord)

Bij andere vragen:

  • indien beschikbaar: offertes of facturen
  • het meest recente aanslagbiljet van je personenbelasting
Naar top