Pelt zet jubilerende koppels in de bloemetjes

Gepubliceerd op  maandag 22 jun 2026 om 10.38 uur
Afgelopen zondag ontving het gemeentebestuur van Pelt de inwoners die dit voorjaar een bijzondere huwelijksverjaardag vieren. Tijdens een feestelijke huldiging werden de koppels in de bloemetjes gezet als erkenning voor hun jarenlange verbondenheid.

In de eerste zes maanden van dit jaar mochten in Pelt 65 koppels hun vijftigste huwelijksverjaardag vieren. Daarnaast waren er 17 diamanten jubilarissen met zestig jaar huwelijkservaring en 12 briljanten jubilarissen die al 65 jaar lief en leed delen. Al die koppels werden door het gemeentebestuur uitgenodigd voor een gezellige receptie. Een heel aantal gingen op die uitnodiging in.

De jubilarissen werden verwelkomd in een warme en gezellige sfeer. Het gemeentebestuur feliciteerde hen met hun mijlpaal en sprak zijn waardering uit voor de vele jaren die zij samen hebben gedeeld. Na de officiƫle ontvangst was er tijd voor een hapje, een drankje en een gezellige babbel met familieleden, vrienden en andere jubilarissen.

Burgemeester Dennis Fransen sprak de aanwezigen toe: "Een huwelijksjubileum is een bijzonder moment. Het getuigt van liefde, wederzijds respect en doorzettingsvermogen. We zijn trots dat we deze inwoners vandaag samen mogen vieren en hen kunnen bedanken voor hun voorbeeld voor jongere generaties."

Met deze halfjaarlijkse ontvangst wil de gemeente haar waardering tonen voor koppels die al tientallen jaren lief en leed delen. Hun verhalen vormen mee het sociale weefsel van onze gemeente en verdienen een bijzondere plaats binnen de Peltse gemeenschap.

Naar top