Toelating verkoop met goed doel

Als je een verkoop voor het goede doelt wilt organiseren, moet je vooraf een aanvraag indienen.

Enkele voorbeelden van een verkoop voor het goede doel zijn: de wafelverkoop van de jeugdbeweging of sportclub, de stickerverkoop van het Rode Kruis, de plantjesver­koop van Kom op tegen Kanker, carwash als steun bij rampschade ...

• De verkoop is occasioneel.
  • De verkoop is niet commercieel en ten voordele van:
    • een menslievend, sociaal, cultureel, educatief of sportief doel
    • de verdediging en promotie van de natuur, de dierenwereld, een ambacht of streekproducten
    • een humanitaire catastrofe, steun bij een ramp of steun bij belangrijke schade

Wat moet ik doen?

De verkoop vindt plaats in Pelt:

Doe je een verkoop op het grondgebied van de gemeente Pelt, dan kan je de aanvraag online doen via deze pagina.

Doe je aanvraag online

De verkoop vindt plaats in meer dan 1 gemeente van het Vlaams Gewest:

Er zijn 2 mogelijkheden:

• Voor de gemeente(n) waar er geen bijkomende toelating van de gemeente nodig is, moet je toestemming aanvragen bij info@vlaio.be (bij het Agentschap Innoveren & Ondernemen).
  • Voor de gemeente(n) waar er wel bijkomende toelating van de gemeente nodig is (bijvoorbeeld een verkoopplaats op de wekelijkse markt of openbare weg), moet je de toestemming in de betreffende gemeente(n) aanvragen.